İster darlık, ister yetmezlik olsun olsun ilerlemiş mitral kapak hastalıklarında nihayi çözüm cerrahidir. Cerrahi olarak tamir ilk seçenektir. Eğer kapak yapısı tamir edilemeyecek kadar bozulmuş ise, o zaman kapağı değişmek gerekir. Kalp kapakçık değişim ameliyatlarında kullandığımız protez kapakları, mekanik ve biyolojik protez kapaklar olarak ikiye ayırabiliriz. Mekanik kapaklar titanyum ve karbondan yapılmış olup dış kısmında beyaz renkli dakron dikiş halkası vardır. Biyolojik kapaklar ise domuz kalp kapağı veya sığır kalp zarının değişik kimyasal işlemlerden geçirilmesiyle elde edilirler.

Mekanik kapaklar daha dayanıklı olup ömür boyu kan sulandırıcı (antikoagulan) ilaç kullanımı gerektirir. Biyolojik kapak takılan hastalarda ameliyattan sonra 4-6 aylık bir süre kan sulandırıcı ilaç kullanımı yeterlidir. Biyolojik kapaklar daha konforlu olmasına rağmen dayanıklıkları 10-15 yıl ile sınırlıdır. Çoğunlukla ikinci bir ameliyat ile değiştirilmeleri gerekir. Bu nedenle genellikle genç hastalarda mekanijk kapak, 65-70 yaşın üstünde yaşlı veya doğum yapmak isteyen genç bayan hastalarda biyolojik kapak kullanmak daha uygundur.

Ameliyat sonrası kan sulandırıcı kullanmamızın amacı protez kapak üzerinde pıhtı oluşumunu engellemektir. Kan sulandırıcı olarak kullandığımız warfarin (coumadin) oldukça güçlü bir ilaçtır. Eğer warfarin hasta tarafından düzensiz ve kontrol dışı kullanılırsa ölümcül kanamalara yol açabilir. Kan sulandırıcı ilacın etkinliğini  INR adlı bir yöntenle ölçerek ilaç dozunu ayarlamak gerekir. Bu nedenle kapak ameliyatı olmuş hastalar ameliyat sonrası dönemde, başlangıçta daha sık olmak koşuluyla kontrole geklerek INR değerlerini kontrol ettirmeleri  ve gerekiyorsa ilaç dozunu tekrar ayarlattırmaları gereklidir.